سراشیبی معاملات مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، طبق آخرین اطلاعات از ثبت معاملات مسکن ، حجم معاملات  در شهرهای بدون احتساب شهر تهران ۲۲ درصد افت را در دی ماه امسال نشان می دهد و در بررسی جداگانه ای از  معاملات شهر تهران در این بازه زمانی شاهد ۶۵ درصد  کاهش تعداد معاملات می باشیم.

این اعداد و ارقام رکود کشوری را در وضعیت بهتری از شهر تهران قرار می دهد.رکودی که در  بازار مسکن اتفاق افتاده است از دو علت نشأت می گیرد که در اولین مورد می توان به شرایط اقتصادی جامعه که شدیدا  قدرت خرید مردم را کاسته است اشاره داشت که سبب شده تقاضای مصرفی از این بخش عقب نشینی کند، در دومین مورد می توان به کاهش تقاضای سرمایه ای اشاره داشت که به افتحجم معاملات مسکنمنجر شده است.

میانگین معاملات مسکن در دی ماه بدون احتساب شهر تهران با ریزش ۴۷درصدی نسبت به تابستان مواجه بوده و روند افت خرید و فروش مسکن در استان‌ها که از آبان آغاز شده، در دی ماه به اوج خود رسیده است.

سیکل رونق و رکود در بازار مسکن به صورت تکرار شونده و در دوره های زمانی پی در پی شکل می گیرد به این صورت که با رونق معاملات مسکن حضور تقاضای سرمایه ای و قیمت مسکن سیر صعودی را طی می کنند وتا جایی ادامه می یابد که از توان خرید متقاضیان مصرفی خارج می شود و بازار اندک اندک وارد فاز رکودی می شود.

در شهر تهران دو متغیر «شوک‌های وارد شده به قیمت ارز از سال گذشته تا میانه امسال» و «انتظارات تورمی در جامعه ناشی از بدبین شدن مردم به آینده ی وضعیت اقتصادی» بود که توانست موجب تشدید میزان و سرعت افزایش قیمت مسکن شود و به دنبال آن از طول دوره رونق بکاهد و بازار را از وضعیت شبه رکود به رکود عمیق در حال حاضر سوق دهد. آمارهای کشوری حاکی است از اواخر پاییز با بازگشت نسبی ثبات به بازار ارز از یک‌ سو و کاهش متقاضیان مسکن تحت تاثیر جهش قیمت‌ها از سوی دیگر، به تدریج از میزان عطش خرید سرمایه‌ای مسکن در تمام شهرها کاسته شده است.

 شما می توانید به منظور اطلاع از آخرین پیش بینی وضیعت بازار آهن، تحلیل بازار آهن و خرید آهن آلات به سایت آهن پرایس مراجعه نمایید.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.

 

 




:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 بهمن 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: